Nu öppnar ansökan till Tandhälsoportalen

Från och med den 1 mars kan du som är tandvårdsaktör i Blekinge och utförare av tandvård inom Region Blekinges tandvårdsstöd ansöka om behörighet till Tandhälsoportalen. Det är möjligt att ansöka om behörighet fram till och med den 1 april.

I detta första steg (steg 1), ansöker du om behörighet för att kunna utföra vuxentandvård inom Region Blekinges tandvårdsstöd. I det andra steget (steg 2) kommer du under slutet av 2022 att kunna ansöka om behörighet för att kunna utföra tandvård för barn och unga vuxna 0–23 år.

Du hittar ansökningsblanketterna under ”Ansökan, dokument och manualer”. På samma sida finns information kring ansökningsblanketterna och hur du gör för att fylla i dem. Alla personuppgifter som kommer in till Enheten för tandvårdsstyrning i Region Blekinge behandlas i enlighet med Patientdatalagen (PDL) och Dataskydds-förordningen (GDPR).

Till ansökningsblanketterna