it-tekniker till avdelningen för Telefoni

Arbetsplatsbeskrivning

I Region Blekinge bidrar du till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Glädjen och tillfredställelsen i att invånare och patienter får högre livskvalitet är en stark kraft som gör det meningsfullt att gå till jobbet. Dessutom är Blekinge en pärla som boende- och livsmiljö. Därmed kan du både göra gott och leva gott. För att livet är viktigt. Vår värdegrund vilar på tre ledstjärnor: engagemang, samarbete och kvalitet. Vi har börjat det stora arbetet med att forma framtidens hälso- och sjukvård i Blekinge. Under en tioårsperiod kommer vi modernisera sjukhuset genom att bland annat att bygga nya lokaler, införa ny teknik och utveckla arbetssätt för att kunna möta framtidens behov av vård och omsorg. Vi kommer även att införa ett nytt vårdinformationssystem, satsa på E-hälsa samt skapa förutsättningar för innovationer. Telefoniavdelningen söker nu en it-tekniker som vill vara en del av den digitala utvecklingsresan hos oss. Som it-tekniker arbetar du i Regionservice, en del av Region Blekinge som utvecklar och levererar stöd och servicetjänster till alla verksamheter. Regionservice verksamhet består av olika basenheter med ansvar för fastigheter, it, måltid, logistik, fastighetsdrift och lokalvård. I förvaltningen finns också administrativt stöd inom ekonomi, HR, lön samt verksamhetsutveckling.

Arbetsbeskrivning

Tillsammans med dina kollegor är du drivande för att öka kundnöjdheten och säkerställa att våra kunder får en snabb och effektiv support vid varje kontakt med servicedesk. En vanlig dag för dig handlar främst om att ta emot och lösa ärenden via telefon. Du ansvarar för att lösa så mycket som möjligt i telefon och att de ärenden som inte löses direkt i telefonen skickas vidare till andra it-tekniker som kan göra en djupare felsökning. Det förekommer även hantering av ärende via mejl eller webbanmälan. Rollen är bred och du jobbar tillsammans med andra kompetenser både inom it och andra verksamheter. Region Blekinge står inför en spännande resa mot ökad digitalisering och du kommer att vara en viktig kugge i detta arbete. Tjänsten är placerad i Karlskrona men arbetsuppgifter kan bli aktuella i hela länet. Inledningsvis kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara inom elektronisk tjänstelegitimation och på sikt så kan detta område breddas i linje med ett arbete där vi ser över vår support. De huvudsakliga arbetsuppgifterna inom elektronisk tjänstelegitimation är administration av inkommande beställningar och passagebehörigheter, telefonsupport kring kortets funktionalitet, teknisk problemlösning samt fotografering av medarbetare för att skapa underlag till tjänstelegitimationer.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har ett stort intresse för teknik, har lätt för att samarbeta, är noggrann, lätt för att prioritera och van vid att kunna ta ett stort eget ansvar. Du har eftergymnasial utbildning med inriktning teknik eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har dokumenterad erfarenhet av administration och kundservice med inriktning mot IT. Vidare så förväntas du ha god datorkunskap samt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. B-körkort är ett krav. Vi sätter stor vikt vid personlig lämplighet.

Fakta om tjänsten

Kommun
Karlskrona
Yrkesområde
Data/IT
Yrkeskategori
Helpdesktekniker/Supporttekniker
Anställningsform
Tillsvidareanställning
Arbetsplats
Region Blekinge
Omfattning
Heltid
Tillträde
Tillträde enligt överenskommelse.
Lön
Region Blekinge tillämpar individuell lönesättning.
Antal platser
1
Publicerad
2021-02-15
Ansök senast
2021-02-28
Läs mer
https://regionblekinge.se/om-region-blekinge.html

Upplysningar

  • Magnus Andersson
    Avdelningschef telefoniavdelningen
    Telefon: 0455-736997
  • Roger Ahlér
    Vision

Ansökan

Referensnummer: A1007711
Ansök

Övrig information

Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Hjälpte informationen på sidan dig?