Nu söker vi en kvalificerad projektkoordinator med kommunikationskompetens

Arbetsplatsbeskrivning

I Region Blekinge bidrar du till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Glädjen och tillfredställelsen i att invånare och patienter får högre livskvalitet är en stark kraft som gör det meningsfullt att gå till jobbet. Dessutom är Blekinge en pärla som boende- och livsmiljö. Därmed kan du både göra gott och leva gott. För att livet är viktigt. Vår värdegrund vilar på tre ledstjärnor: engagemang, samarbete och kvalitet. Region Blekinge har ett permanent uppdrag från staten att samordna de regionala utvecklingsfrågorna och leda arbetet med att ta fram den regionala utvecklingsstrategin (RUS). Regional utveckling, kultur och bildning är en förvaltning inom Region Blekinge. Vi brinner för Blekinge och arbetar för att skapa bästa hållbara utveckling för vår region och för att Blekinge ska bli en ännu bättre plats att leva, arbeta och utvecklas i. I det regionala utvecklingsuppdraget ingår att samla kommuner, myndigheter, universitet och högskola, science parks och kluster, näringsliv och civilsamhälle kring RUS och samordna insatser för genomförandet av strategin. En stor del av detta arbete bedrivs i projektform, både nationella och internationella projekt. Vi söker nu en kvalificerad projektkoordinator med kommunikationskompetens till enheten för Regional utveckling.

Arbetsbeskrivning

I tjänsten som kvalificerad projektkoordinator blir din uppgift att samordna kommunikationen i projekten och, i samarbete projektledare och projektmedlemmar, genomföra kommunikations- och marknadsföringsaktiviteter samt sköta dokumentation och arbetsuppgifter av administrativ karaktär. Du kommer att ingå i olika projektteam där din primära uppgift är att planera och paketera information och resultat på ett attraktivt och målgruppsanpassat sätt. Du ansvarar även för att kommunikationen följer informationsplikten för finansiering och Region Blekinge riktlinjer. Du arbetar både strategiskt och operativt och gillar att växla mellan de båda perspektiven. Du arbetar brett med olika kommunikationslösningar, såväl interna som externa och är van vid att hantera kommunikation i digitala och sociala kanaler. Projektkoordinatorn kommer att ha ett tätt samarbete med förvaltningskommunikatör som ansvarar för Regional utveckling, kultur och bildnings övergripande interna och externa kommunikation. Ett exempel är att projektkoordinatorn inledningsvis i projekt sätter kommunikationsstrategin tillsammans med förvaltningskommunikatör och projektledare. Exempel på arbetsuppgifter: • Delaktig i genomförandet av kommunikationsstrategier- och aktivitetsplaner. • Kvalitetssäkra och organisera projektdokumentation. • Skapa och underhålla strukturer för de kommunikationskanaler som projekten använder sig av som exempelvis intranätssidor, funktionsbrevlådor, sociala medier. • Producera material i form av exempelvis kommunikationsmaterial, powerpointpresentationer, nyhetsbrev och mejlutskick.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har: • Relevant eftergymnasial utbildning inom projektledning, kommunikation och/eller marknadsföring eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. • Goda kunskaper i och erfarenhet av arbete med digital kommunikation och marknadsföring, exempelvis erfarenhet från reklambyrå. • Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter. • Erfarenhet av och mycket goda kunskaper för att skriva för webb och sociala medier både på svenska och engelska. • Mycket goda kunskaper i Officepaketet. • Mycket goda kunskaper i webbpubliceringsverktyg, Photoshop, In design och Acrobat Pro. Det är meriterande om du har erfarenhet av: • Arbeta i komplexa sammanhang och processer, med många olika samarbetspartner, inom och utanför den egna organisationen. • Vana av att jobba som beställare mot kommunikationsbyrå. • Projektkoordinering och att hålla igång flera projekt samtidigt. • Kommunikationsarbete inom större projekt. • Arbete inom offentlig förvaltning och har förståelse för politiskt styrda organisationer. • Skriva projektrapporter, såsom läges- och slutrapporter. • Arbeta med SEM (sökmotorsmarknadsföring) och SEO (sökmotorsoptimering). Egenskaper Förmågan att samordna och samarbeta är viktiga egenskaper. Du är strukturerad, prestigelös och flexibel och kan ta tag i flera olika uppgifter med kort varsel. Du är mycket bra på att uttrycka dig i både tal och skrift och kan hantera såväl snabba beställningar som lite mer långsiktiga kommunikationsstrategiska uppdrag. Du har lätt för att ta till dig komplex information och paketera på ett attraktivt och målgruppsanpassat sätt. Du arbetar gärna med operativa frågor, men är strategisk när det krävs. Du har förmåga att hantera hög arbetsbelastning med bibehållet fokus på problemlösning och leverans. För att trivas hos oss är du givetvis intresserad av samhällsfrågor och brinner för Blekinges hållbara utveckling. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.

Fakta om tjänsten

Kommun
Karlskrona
Yrkesområde
Administration, ekonomi, juridik
Yrkeskategori
Informatör/Kommunikatör
Anställningsform
Tillsvidareanställning
Arbetsplats
Region Blekinge
Omfattning
Heltid
Tillträde
Provanställning kan komma att tillämpas. Tjänsten kan tillträdas så snart som möjligt.
Varaktighet
Tillsvidare
Lön
Månadslön
Antal platser
1
Publicerad
2020-12-17
Ansök senast
2021-01-17
Läs mer
https://regionblekinge.se/jobba-hos-oss.html

Upplysningar

  • Tobias Delfin
    Avdelningschef för regional tillväxt
    Telefon: 0455-73 71 10
    E-post: Tobias Delfin
  • Görel Karlsson
    Förvaltningskommunikatör
    Telefon: 0455-73 41 04
    E-post: Görel Karlsson
  • Christer Nilsson
    SACO
    Telefon: 0455 -73 71 24
  • Ulrica Svensson
    Vision
    Telefon: 0455-73 71 04

Ansökan

Referensnummer: A994882
Ansök

Övrig information

Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Hjälpte informationen på sidan dig?