Registrator till regionstaben

Arbetsplatsbeskrivning

I Region Blekinge bidrar du till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Glädjen och tillfredställelsen i att invånare och patienter får högre livskvalité är en stark kraft som gör det meningsfullt att gå till jobbet. Dessutom är Blekinge en pärla som boende- och livsmiljö. Därmed kan du både göra gott och leva gott. För att livet är viktigt. Vår värdegrund vilar på tre ledstjärnor: engagemang, samarbete och kvalitet. Vi har nu börjat det stora arbetet med att forma framtidens hälso- och sjukvård i Blekinge. Under en tio-års period kommer vi att bygga nya lokaler och utveckla arbetssätt och teknik för att kunna möta framtidens behov av vård och omsorg. Det är en spännande utvecklingsresa som du också kommer att få vara en del av. Regionstaben Regionstaben har det övergripande ledningsansvaret för Region Blekinge. I regionstaben finns funktioner för ekonomi, HR, kommunikation, planering uppföljning och analys, digitalisering och kansli. Region Blekinges arkivmyndighet är sedan 1 juli 2019 kommunalförbundet Sydarkivera. Region Blekinge använder Public 360 som ärende- och dokumenthanteringssystem. Kanslienheten Kanslienheten har ansvar för myndighetens samtliga ärende- och dokumenthanteringsprocesser samt bistår den politiska organisationen med mötesadministration och juridisk kompetens. I enheten ingår även funktioner för registratur och säkerhet, krisberedskap och krishantering samt civilt försvar. Enheten har totalt 14 medarbetare varav 2 registratorer. Tjänsten är placerad på Kanslienheten, Regionstaben i Karlskrona. Rollbeskrivning Som registrator arbetar du med hantering av hela myndighetens ärendeflöde kring diarieföring av inkomna uppgifter och handlingar, kvalitetsgranskning av registreringar, sekretessbedömning och utlämnande av handlingar till allmänheten. I rollen som registrator verkar du också som stöd till verksamheterna i frågor som rör ärende- och dokumenthantering. Vi söker dig som vill vara med och utveckla Region Blekinges ärende- och dokumenthantering.

Arbetsbeskrivning

Som registrator arbetar du i huvudsak med att hantera • inkommande och utgående handlingar • inkommande post inkl. uppgifter som omfattas av sekretess och som berör Sveriges säkerhet • diarieföring i systemet Public 360 • utlämnande av allmänna handlingar • planering, uppföljning och utveckling av arbetssätt för funktionen • rådgivning och stöd till olika verksamheter angående dokumenthantering

Kvalifikationer

Vi söker dig • med god kompetens och erfarenhet av att arbeta som registrator i offentlig verksamhet • med god kunskap om offentlighet och sekretess samt de lagar och förordningar som styr dokumenthantering i offentlig verksamhet • med god kompetens i digitalt arbetssätt och datorvana • som är strukturerad, noggrann och stresstålig • som är ambitiös, föredrar att arbeta i team och välkomnar förändringar • som har minst gymnasieutbildning med erfarenhet som registrator Det är meriterande med praktisk erfarenhet av sekretessprövning och utlämnande av allmän handling samt genomförd och dokumenterad utbildning eller fortbildning för registratorer eller motsvarande.

Fakta om tjänsten

Kommun
Karlskrona
Yrkesområde
Administration, ekonomi, juridik
Yrkeskategori
Registrator
Anställningsform
Tillsvidareanställning
Arbetsplats
Region Blekinge Regionstaben Kanslienheten
Omfattning
Heltid
Tillträde
Tillträde: Efter överenskommelse. Tjänsten är säkerhetsklassad och säkerhetsprövning kommer att göras enligt säkerhetsskyddslagen. www.sakerhetspolisen.se/sakerhetsskydd.html
Varaktighet
Tillsvidare
Lön
Månadslön, individuell lönesättning.
Antal platser
1
Publicerad
2019-09-06
Ansök senast
2019-09-30
Läs mer
http://www.regionblekinge.se

Upplysningar

Ansökan

Referensnummer: A900383
Ansök

Övrig information

Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.