Hjälpmedelshandläggare, Hjälpmedelscenter Karlskrona

Arbetsplatsbeskrivning

I Region Blekinge bidrar du till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Glädjen och tillfredställelsen i att invånare och patienter får högre livskvalité är en stark kraft som gör det meningsfullt att gå till jobbet. Dessutom är Blekinge en pärla som boende- och livsmiljö. Därmed kan du både göra gott och leva gott. För att livet är viktigt. Vår värdegrund vilar på tre ledstjärnor: engagemang, samarbete och kvalitet. Vi har nu börjat det stora arbetet med att forma framtidens hälso- och sjukvård i Blekinge. Under en tio-års period kommer vi att bygga nya lokaler och utveckla arbetssätt och teknik för att kunna möta framtidens behov av vård och omsorg. Det är en spännande utvecklingsresa som du också kommer att få vara en del av. Ett av Hjälpmedelscenters större uppdrag är att skapa bra förutsättningar för genomförandet av Framtidens hälso- och sjukvård i Blekinge. Den tekniska utvecklingen fortsätter att accelerera och informationssamhället förändras i allt snabbare takt. Idag ställs höga krav och förväntan på moderna lösningar, dialog, insyn och egen valfrihet vilket är en viktig aspekt vid införandet av Framtidens hälso- och sjukvård. Vi behöver nu mer än någonsin beakta ny digital teknik och medicintekniska produkter som implementeras i hemmen för att möjliggöra en trygg och nära vård. Hjälpmedelscenter i Blekinge försörjer Region Blekinge samt länets fem kommuner med kognitions-, kommunikations-, syn-, och medicintekniska behandlingshjälpmedel samt hjälpmedel för rörelsehinder. Hjälpmedelscenter tillhör Hälso- och sjukvården, Region Blekinge och styrs av en samverkansnämnd som representerar Blekinges fem kommuner och Region Blekinge.

Arbetsbeskrivning

I rollen som hjälpmedelshandläggare kommer du ha en samordnade funktion och arbeta tillsammans med övrig personal på hjälpmedelscenter och våra kunder. I tjänsten ingår bland annat: • Samordna och utveckla den interna processen kring produkter vad gäller riktlinjer, kompetens och nya arbetssätt i nära samarbete med produktansvarig konsulent. • Bevaka utvecklingen inom hjälpmedelsområdet, tex. ny lagstiftning, föreskrifter, allmänna råd, och nationella riktlinjer. • Deltar i arbetet när nya metoder och hjälpmedel ska införas. • Generell rådgivning till kunderna via telefon och mail. • Planera och arrangera utbildningar tillsammans med produktansvarig konsulent. • Handlägga och bereda ärenden till Samverkansnämnden

Kvalifikationer

Du har en högskoleutbildning inom hälso- och sjukvård med erfarenhet av yrket och kunskap om hjälpmedel och förskrivningsprocessen. Vi vill att du som söker har en bra organisationsförmåga, har känsla för service och är flexibel. Du ska även vara drivande och har lätt för att samarbeta. Du har förmåga att kunna leda, administrera, planera och prioritera ditt uppdrag utifrån verksamhetens och kundernas behov. B-körkort erfordras.

Fakta om tjänsten

Kommun
Karlskrona
Yrkesområde
Hälso- och sjukvård
Yrkeskategori
Hjälpmedelskonsulent
Anställningsform
Tillsvidareanställning
Arbetsplats
Region Blekinge Hjälpmedelscenter
Omfattning
Heltid
Tillträde
Tillträde: enligt överenskommelse.
Lön
Löneform: Månadslön Individuell lönesättning tillämpas.
Schema
Arbetstid: Dagtid
Antal platser
1
Publicerad
2019-08-29
Ansök senast
2019-09-29
Läs mer
https://regionblekinge.se/

Upplysningar

  • Carina Fransson
    Verksamhetschef
    Telefon: 0734-47 15 96
  • Maria Olsson
    SACO
    Telefon: 0455-73 63 57
  • Thina Andersson
    Vårdförbundet
    Telefon: 0455-73 70 27

Ansökan

Referensnummer: A893256
Ansök

Övrig information

Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.