Utbildningssamordnare till avdelningen för HR-stöd

Arbetsplatsbeskrivning

I Region Blekinge bidrar du till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Glädjen och tillfredställelsen i att invånare och patienter får högre livskvalitet är en stark kraft som gör det meningsfullt att gå till jobbet. Dessutom är Blekinge en pärla som boende- och livsmiljö. Därmed kan du både göra gott och leva gott. För att livet är viktigt. Vår värdegrund vilar på tre ledstjärnor: engagemang, samarbete och kvalitet. Vi har nu börjat det stora arbetet med att forma framtidens hälso- och sjukvård i Blekinge. Under en tioårsperiod kommer vi att bygga nya lokaler och utveckla arbetssätt och teknik för att kunna möta framtidens behov av vård och omsorg. Det är en spännande utvecklingsresa som du också kommer att få vara en del av. Arbetet med att främja hälsa och ge vård till Blekinges invånare leds av regiondirektören. Till sin närmaste hjälp har regiondirektören en stab som på ett övergripande plan leder, stödjer, utvecklar och följer upp regionens verksamhet. Staben ger också stöd till regionens politiska ledning. Regionstaben består av enheterna för HR, ekonomi, kommunikation, planering, digitalisering och kansliadministration. HR-enhetens övergripande uppdrag är bland annat att leda, utveckla och stödja organisationens arbete med kompetensförsörjning ur ett in-, och omvärldsperspektiv. Den aktuella tjänsten är på avdelningen för HR-stöd som finns som en avdelning under HR-enheten och du kommer arbeta på uppdrag av HR-chef/avdelningschefen för avdelningen. Avdelningen består idag av sex medarbetare, varav två arbetar med att utveckla, leverera och administrera utbildningar utifrån Region Blekinges strategi för lärande och utveckling. Då detta uppdrag är under utveckling och växer behöver vi utöka med en ytterligare tjänst.

Arbetsbeskrivning

I uppdraget som utbildningssamordnare är du en del av att planera och koordinera utbildningar för Region Blekinges ca 5000 medarbetare. Den aktuella tjänstens inriktning är främst att administrera sjuksköterskornas introduktionsprogram samt kurser för AT/ST-läkare. Du kommer att genomföra administrationen av kurserna innan, under och efter samt följa upp resultatet. Du kommer att ha ett tätt samarbete med Region Blekinges studierektorer och samverka med andra regioner. En naturlig del i uppdraget är att utveckla och förbättra administrationen av utbildningarna.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, är noggrann och duktig på att organisera. Du ska ha god samarbetsförmåga och ha lätt för att kommunicera och skapa relationer. Du ska vara en drivande person som tycker om förändring och att arbeta med utveckling. Då arbetet kommer att innebära många personliga kontakter och att ge god service till kursansvariga, föreläsare och deltagare, så är servicekänsla därmed också en mycket viktig egenskap. Du har en administrativ gymnasieutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig. Du har också goda kunskaper i Officepaketet. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom utbildningsadministration och vi ser gärna att du har kunskaper i IT-system som LUVIT, Raindance, Sharepoint och även av bokföring. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Fakta om tjänsten

Kommun
Karlskrona
Yrkesområde
Administration, ekonomi, juridik
Yrkeskategori
Personaladministratör/Personalassistent
Anställningsform
Tillsvidareanställning
Arbetsplats
Region Blekinge Regionstaben HR-enheten
Omfattning
Heltid
Tillträde
Enligt överenskommelse
Lön
Vi tillämpar individuell lönesättning
Antal platser
1
Publicerad
2020-01-13
Ansök senast
2020-01-26
Läs mer
http://www.regionblekinge.se

Upplysningar

  • Jenny Forss
    Avdelningschef/HR-chef
    E-post: Jenny Forss
  • Anette Trulsson
    Vision
    Telefon: 0455-736612

Ansökan

Referensnummer: A902377
Ansök

Övrig information

Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.