Medarbetare till Kundtjänst, Regionservice

Arbetsplatsbeskrivning

I Region Blekinge bidrar du till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Glädjen och tillfredställelsen i att invånare och patienter får högre livskvalitet är en stark kraft som gör det meningsfullt att gå till jobbet. Dessutom är Blekinge en pärla som boende- och livsmiljö. Därmed kan du både göra gott och leva gott. För att livet är viktigt. Vår värdegrund vilar på tre ledstjärnor: engagemang, samarbete och kvalitet. Vi har nu börjat det stora arbetet med att forma framtidens hälso- och sjukvård i Blekinge. Under en tio-års period kommer vi att bygga nya lokaler och utveckla arbetssätt och teknik för att kunna möta framtidens behov av vård och omsorg. Det är en spännande utvecklingsresa som du också kommer att få vara en del av. Regionservice uppdrag är att utveckla och leverera stöd och servicetjänster till alla verksamheter i Region Blekinge. Regionservice uppdrag är också att ansvara för effektiva serviceprocesser, där kundtjänst har en mycket central roll i att hantera frågor och ärenden från verksamheten på ett snabbt och effektivt sätt, för att minimera antalet kontaktytor. Vår verksamhet är organiserad i basenheter med ansvar för fastigheter, IT, kost, städ och logistik. I förvaltningen finns också administrativt stöd inom ekonomi, personal och lön.

Arbetsbeskrivning

För att minska antalet kontaktytor och frigöra mer tid till vården, arbetar Regionservice med en väg in. Avdelningen Kundtjänst tar emot ärenden för samordning av service och tjänster, såsom felanmälan och beställning inom fastighetsdrift, konferens, transport, vaktmästeri, städ, anställningspaket mm. Som medarbetare i kundtjänst tar du emot felanmälningar och beställningar, svarar på frågor, hjälper kunden vidare och kvalitetssäkrar att fel och brister åtgärdas på ett tidseffektivt sätt. Det ingår även att bemanna en Servicedesk med bl.a. konferensservice, besökshantering och hantering av nycklar och anställningspaket mm. Arbetet innebär tidvis ett varierande och utvecklande arbete. Du har stort intresse av att arbeta med kundkontakt, service och ärendehantering. Du tar emot samtal, mail, webbformulär och hanterar dessa i ett ärendehanteringssystem. I kundtjänsten kommer du att hantera olika system och annan teknisk utrustning. Du är med och utvecklar samt uppdaterar frågor och svar i kundtjänstens databas.

Kvalifikationer

För att vara aktuell för tjänsten har du avslutad gymnasieutbildning med inriktning mot samhällskunskap, handels- och administration eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet av arbete i kundtjänst, kundsupport eller Servicedesk krävs i 2 år eller mer samt god datorvana är ett krav. Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem, reception, växel och telefoni samt kunskap och erfarenhet av att kunna ge samtalscoaching är meriterande. Vi söker en driven, serviceinriktad person med god samarbetsförmåga. Din servicenivå är hög: du är lugn, uppmärksam, prestigelös och kan hantera stressiga situationer. Du har ett personligt professionellt bemötande och lösningsfokuserat förhållningssätt. Vidare är du ansvarstagande, arbetar strukturerat, effektivt och kan prioritera. Du har lätt för att kommunicera och är duktig på att uttrycka dig i svenska tal och skrift samt engelska tal. B-körkort erfordras. Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet. Beskriv vad du har arbetat med och hur du uppfyller ovanstående kvalifikationer.

Fakta om tjänsten

Kommun
Karlskrona
Yrkesområde
Försäljning, inköp, marknadsföring
Yrkeskategori
Kundtjänstmedarbetare
Anställningsform
Tillsvidareanställning
Arbetsplats
Region Blekinge Regionservice Verksamhetsstöd
Omfattning
Heltid
Tillträde
Tillträde: 2020-01-02 eller enligt överenskommelse. Introduktion ingår.
Lön
Löneform: Månadslön Individuell lönesättning tillämpas.
Schema
Arbetstid: Dagtid, med ca ett kvällsmöte per månad.
Antal platser
2
Publicerad
2019-12-02
Ansök senast
2019-12-15
Läs mer
https://regionblekinge.se/

Upplysningar

  • Annica Lindgren
    Avdelningschef Kundtjänst
    Telefon: 0455-73 67 07
  • Roger Ahlér
    Vision
    Telefon: 0455-73 66 81

Ansökan

Referensnummer: A919129
Ansök

Övrig information

Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen. Detta underlättar hanteringen av inkomna ansökningar. Var noggrann när du fyller i ansökan då denna bedöms gentemot andra sökanden. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.