Nomineringarna till Blekinges turismpris klara

Igår presenterades de nominerade till årets Guldeken, en näringslivsgala i Blekinge.

Region Blekinge är samarbetspartner och har instiftat ett nytt pris, Blekinges turismpris. Efter att allmänheten fått nominera sina favoriter har juryn sagt sitt och de nominerade är:

• Blekinge Arkipelag - för utvecklingen av vandrings-, cykel-, seglings- och kajaklederna ARK 56
  • Susanne Demåne - för att hon är den konstnär hon är och finns i det offentliga rummet utan att skrika
  • Askunga Dovvilt - för att de visar upp en sida av Blekinge som inte är nära kust & skärgård
    Juryn består av representanter från besöksnäringen, Region Blekinge, Visit Blekinge och Tillväxtverket.

Den 4 oktober avgörs det och vinnaren av Blekinges turismpris blir även länets nominering till Stora turismpriset som delas ut av Tillväxtverket. Syftet med Blekinges turismpris är stimulera fortsatt nytänkande och hållbarhet inom turismnäringen för att främja den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt i Blekinge.

Se nomineringarna till övriga priser på guldeken.com Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Guldekens logotyp med texten Blekinges näringslivsgala 25 år under