Ändrade rutiner för pressträffar

Region Blekinge fortsätter att bjuda in massmedierna till pressträffar kring coronasituationen och dess påverkan på vården och verksamheten i Region Blekinge. Med början nästa vecka, vecka 25, kommer pressträffarna att ske en gång i veckan, i stället för, som hittills, två. Orsaken är minskad bemanning under semestertider.

Tid: Varje torsdag klockan 13.30 tills annat meddelas.

Plats: Regionsalen, Wämö center på sjukhusområdet i Karlskrona.

Därmed avvecklar vi tills vidare de pressträffar som ägt rum på måndagar.

Vår smittskyddsläkare och andra nyckelpersoner i Region Blekinges krisledning kommer fortsatt att närvara vid pressträffarna, liksom personer i andra roller vid behov. Skicka gärna in frågor till vår funktionsbrevlåda mediaservice@regionblekinge.se, så kan vi arbeta för att ansvariga för just det ämnesområdet kommer till nästa pressträff.

Precis som tidigare kommer vi vid behov att gå ut med extra information till massmedierna mellan pressträffarna, och vid särskilt angelägna tillfällen bjuda in till extra pressträffar.

Välkommen