Aktuellt om regional utveckling

Jul,gran

Julkulor i den regionala utvecklingsgranen

Det börjar nalkas jul och nyår och vi börjar blicka mot ett nytt spännande år! En reflektion när vi nu tittar i backspegeln är att vi hade hoppats på ett ljusare och pandemifritt år. Men den regionala utvecklingen stannar inte av!

En av många spännande processer som pågått inom Regional utveckling är arbetet med att ta fram en ny regional utvecklingsstrategi, Växtplats Blekinge. Denna är nu på väg genom den politiska beslutsprocessen, men vi tar redan sats i att angripa genomförandeplanen, för ett växande Blekinge.

Nu ser vi fram emot ett spännande 2022 då Växtplats Blekinge ska leda oss i arbetet till att fler ska vilja leva, arbeta och utvecklas i Blekinge! Vi blir det vi gör - tillsammans!

Här hittar du ett par exempel på alla de julkulor som hänger i den regionala utvecklingsgranen 2021! Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.