Aktuellt om regional utveckling

Bild på flera olika containrar.

Dags för ditt företag att satsa på fler internationella affärer?

Under våren 2023 genomförs ett exportprogram för små och medelstora (upp till 249 anställda) företag som vill satsa internationellt. Programmet genomförs inom RES, Regional Exportsamverkan i Blekinge, Kronoberg och Kalmar.

I programmet kommer du att träffa företag med liknande internationella visioner där ni tillsammans får möta och lösa export-utmaningar. Deltagande företag kommer lära sig metoder för att välja utländska marknader men även få verktyg för att förstå internationella tull- och handelsregler samt få tips om hur man kan finansiera sina affärer och satsningar.

Programmet är kostnadsfritt men kan enbart erbjuda ett begränsat antal platser och du ansöker om en plats. Första träffen anordnas den 17 februari i Växjö och alla träffar kommer ske fysiskt, resterande träffars datum samt plats bestämmas tillsammans av deltagarna.

Exportprogrammet är ett samarbete inom Regional Exportsamverkan, RES, i Blekinge, Kronoberg och Kalmar län med Almi, Business Sweden, Enterprise Europe Network, Exportkreditnämnden, Sydsvenska Handelskammaren samt Region Blekinge, Kronoberg och Kalmar län. RES Blekinge finansieras av Tillväxtverket och Region Blekinge.

Läs mer och ansök om en plats här: Exportprogrammet - almi Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.