Aktuellt om regional utveckling

Nominera till EMAX

Nominera unga entreprenörer

Känner du eller är du själv en ung kreativ person som vill utveckla sin entreprenöriella förmåga? Då ska du nominera personen till Region Blekinges stipendier till unga entreprenörer!

Region Blekinge delar ut två stipendier till unga entreprenörer mellan 18-20 år som får chans att delta på EMAX, en av norra Europas främsta entreprenörsutbildningar för ungdomar. Nu är det dags nominera kandidater till 2023 års stipendier.

Ett av Region Blekinges uppdrag i den regionala utvecklingsstrategin, Växtplats Blekinge, är att bidra till ett expansivt näringsliv med god kompetensförsörjning. Att fler unga ser möjligheter att utvecklas i Blekinge är av stor vikt för regionens tillväxt.

- Vi är glada att vi kan bidra genom att ge unga entreprenörer möjlighet att delta på Emax. Det är ett event som ger ungdomarna ett värdefullt nätverk och goda möjligheter att utveckla sitt entreprenörskap. Det har de har nytta av oavsett framtida yrke som företagare eller anställda, säger Catharina Rosenquist, näringslivsstrateg i Region Blekinge.