Aktuellt om slöjd i Blekinge

Lena König.

Tid: onsdag 31 augusti, klockan 17.30-19.30
Plats: Hörsalen Blekinge museum, Borgmästaregatan 21 Karlskrona
Begränsat antal platser, fri entré, boka plats på slojd@regionblekinge.se

Med den nyproducerade podcasten Möt Mästaren som grund, leder podcastens producent Lena König, ett samtal mellan Kopparslagarmästare Michaela Ivarsdotter och Krukmakaremäster Alexander Krohn. Riksspelman Astrid Selling, medverkar också under kvällen. Astrid Selling har tolkat begreppet "Möt Mästaren" i ett ljudverk som används i podden.

Efter det publika samtalet, bjuds det på mingel med tilltugg.

”Möt Mästaren – kunskapens djup och framtidens uttryck, är ett treårigt utvecklingsprojekt som drivs av
Slöjd i Blekinge och Kulturarv i Blekinge, med stöd från Kulturrådet och Region Blekinge”.

Bildförklaring: Under våren gjordes även en utlysning- visualisera "Möt Mästaren" där textilkonstnär Kristina Skantze har levandegjort handens obeskrivliga förmåga till skapande genom sitt hantverksmässiga arbete med handskulpturer.

Arrangör: Slöjd i Blekinge och Kulturarv i Blekinge i samverkan med Blekinge museum.