Aktuellt om slöjd i Blekinge

Nätverksmöte för professionella kulturskapare den 9 oktober

Tema Kulturföretagande

Region Blekinge startar ett ny form av nätverksträffar för professionella kulturskapare i Blekinge.
Syftet är att ca 1 gång per termin bjuda in till möten med olika teman.

Måndagen den 9 oktober klockan 17.30-20.30
träffas vi på Blekinge folkhögskola i Bräkne-Hoby kring temat kulturföretagande.

Läs mer: Nätverksmöte för professionella kulturskapare den 9 oktober kl 17.30! - Region Blekinge Länk till annan webbplats.

Almi Blekinge, Nyföretagarcentrum och Coompanion Blekinge kommer att finnas på plats tillsammans med några etablerade kulturskapare som berättar om sin resa till kulturföretagande; hinder och möjligheter!

Programmet vänder sig både till dig som är har ett kulturföretag och vill veta mer och till dig som funderar på att starta ett företag men som ännu inte gjort det.

Vi inleder kvällen med en matig macka så vi kan koncentrera oss på spännande presentationer och diskussioner därefter.