Aktuellt om slöjd i Blekinge

Bygg magiska maskiner med Anna Jarnestad

Lördagen den 7 oktober klockan 13-16 på Blekinge museum.
Välkomna barn och unga!

En kreativ workshop med keramiken Anna Jarnestad.

Med lera som grund låter vi nya magiska maskiner växa fram. Till vår hjälp har vi slöjdens material, tekniker och skrot.
Med inspiration av Alf Jarnestads Maskinskulptur skapar vi med egen fantasi något fantastiskt.

Fri entré, för barn och unga, drop in.

lördagen den 7 oktober
klockan 13:00 - 16:00
Hörsalen Blekinge museum, Karlskrona
Verktyg, material och handledare finns på plats.

Vi slöjdar i utställningen ”Bland bumlingar och maskiner”. Där du låter dig möta verk av Alf Jarnestad från Blekinge museums samlingar. Här visas skulpturer, grafik, akvareller och porslin som berättar om ett långt konstnärskap med varierande uttrycksformer.

Evenemanget görs tillsammans med Blekinge museum och är en del av projektet Alf Jarnestad 100 år.

Arrangörer av projektet Alf Jarnestad 100 år: Kulturcentrum Ronneby konsthall / Ronneby kommun, Blekinge museum, Karlskrona Porslinsmuseum, Konst i Blekinge, Slöjd i Blekinge, Kulturarv i Blekinge / Region Blekinge och Karlskrona kommun