Det här är livsplatsen Blekinge

I Blekinge finns allt inom nära räckhåll. Här njuter vi av det som finns runt omkring oss – och det är inte lite. Att vara här är att leva i nuet, att ta tillvara på alla de ögonblick, stunder, miljöer och platser som Blekinge rymmer.

Blekinge är Sveriges näst minsta landskap. Faktum är att Blekinge bara är 12 mil långt, 4 mil brett och har knappt 160 000 invånare. Från öst till väst ligger de fem städerna Karlskrona, Ronneby, Karlshamn, Olofström och Sölvesborg som ett pärlband längs med kusten, med undantag för inlandskommunen Olofström. Totalt finns det 2 875 öar, holmar och skär i havet kring Blekinge. Blekinge är Sveriges sjötätaste län, hos oss finns så många som 0,32 sjöar per kvadratmeter.

Som medarbetare i Region Blekinge får du en attraktiv arbetsgivare och en livsplats som kan erbjuda dig det bästa av många världar. Här har du som arbetar hos oss alltid närheten till mäktigt hav, mustig skog, energifylld stad och bejakande landsbygd. Det möjliggör en kvalitativ fritid som väntar dig så fort du avslutat arbetspasset.

Välkommen till livsplatsen Blekinge - för att livet är viktigt!