Tre personer sitter vid ett bord och diskuterar.

Att jobba i Region Blekinge

Vi är 5 000 medarbetare som ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhälsa, regional tillväxt, infrastruktur, kollektivtrafik, kultur och bildning. Varje dag arbetar vi för att skapa livskvalitet för Blekinges invånare och växtkraft för länet. Tillsammans leder vi utvecklingen för ett attraktivt Blekinge och vi arbetar för att bidra till att göra Blekinge till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa.

Välkommen att göra skillnad tillsammans med oss – för att livet är viktigt!

Här finns fler än 150 olika yrken med anställningstrygghet och goda framtidsutsikter – från kurator, hr-konsult och läkare till it-strateg, ekonom och sjuksköterska.

Våra team präglas av stark sammanhållning, engagerat ledarskap och en vilja att utvecklas. Förmodligen är det därför som nära nio av tio medarbetare hos oss rekommenderar sin arbetsplats.

Som medarbetare i Region Blekinge får du en attraktiv arbetsgivare och en livsplats som kan erbjuda dig det bästa av många världar. Här har du som arbetar hos oss alltid närheten till mäktigt hav, mustig skog, energifylld stad och bejakande landsbygd. Det möjliggör en kvalitativ fritid som väntar dig så fort du avslutat arbetspasset.

Grafik över fördelningen av olika yrken i Region Blekinge.