Medarbetare från Region Blekinge i en eka

Vi är Region Blekinge

Från den 1 januari 2019 är vi Region Blekinge. Vi fortsätter ge vård, lindra symtom och rädda liv. Men vi får också nya uppdrag, som regional utveckling, kultur och kollektivtrafik.

Namnbytet innebär att du framöver kommer se ett nytt namn och en ny logotyp på bland annat skyltar, brev, kallelser, byggnader och bilar. Vi hinner tyvärr inte uppdatera överallt till årsskiftet. Det innebär att namnet Landstinget Blekinge kan förekomma även när vi är Region Blekinge.

Välkommen till vår nya webbplats

Du är nu på Region Blekinges nya webbplats. Här hittar du information om sådant som uppdrag, verksamheter, rekrytering och politik.

Du som tidigare har prenumererar på nyheter från ltblekinge.se har fått din prenumeration överflyttad till regionblekinge.se. Om du vill förändra din prenumeration så kan du göra det här.

Alla våra e-postadresser kommer att sluta med @regionblekinge.se i stället för @ltblekinge.se. Denna förändring är planerad att införas den 3 januari. De gamla adresserna kommer fortfarande att fungera en tid framöver.

1177.se kommer även fortsättningsvis vara webbplatsen för information om hälsa och vård, sjukvårdsrådgivning och e-tjänster.