Nyheter och pressmeddelande
Regionstyrelsen öppnar möten för allmänheten igen
Regionstyrelsen i Region Blekinge har beslutat att återinföra offentliga sammanträden. Det innebär att regionstyrelsens sammanträden blir öppna för allmänheten igen.
2023 beslutade regionstyrelsen om att hålla sina sammanträden bakom stängda dörrar. Det nya beslutet, som fattades vid ett sammanträde den 27 maj, syftar till att öka insynen i den politiska processen och stärka medborgarnas och medias förtroende för Region Blekinges arbete. Ärenden som omfattas av sekretess eller rör myndighetsutövning ska dock fortfarande hållas bakom stängda dörrar.
Hittade du informationen du sökte?
