Fler parkeringsplatser för besökare på sjukhusområdet i Karlskrona

Den 18 februari flyttar Region Blekinge på den stora besöksparkeringen på höjden på sjukhusområdet i Karlskrona. Den nya placeringen blir strax bredvid där den är idag, och innebär fler parkeringsplatser för besökare.

– Vi är medvetna om att det under vissa tider på dygnet kan vara svårt att hitta parkering på sjukhusområdet. Genom att flytta besöksparkeringen till en större yta skapar vi 26 fler parkeringsplatser för besökare. På så sätt kan vi förbättra för dem som behöver ta bilen till sjukhuset, säger Åsa Norrby, servicedirektör.

Här kommer besöksparkeringen att vara från och med 18 februari

Kartan här nedanför visar vad som gäller från och med den 18 februari. Idag är besöksparkeringen på det rosa området. Från och med den 18 februari är besöksparkeringen på det blå området. Region Blekinge uppmanar besökare att vara uppmärksamma på skyltarna.

Platsen där besöksparkeringen är idag kommer att bli personalparkering.

Karta som visar parkeringsförändring.