Bild på vass i motljus med Region Blekinges logotyp i vitt

Region Blekinge tar över ansvar för regionala företagsstöd från länsstyrelsen

Region Blekinge har tagit över ansvaret för de regionala företagsstöden i Blekinge från länsstyrelsen. Stöden syftar till att skapa en långsiktig lönsamhet och tillväxt hos Blekinges företag.

De regionala företagsstöden riktar sig till små och medelstora företag i länet. Stöden kan handla om allt från större investeringar i exempelvis maskiner och byggnader till mindre belopp för konsulttjänster, produktutveckling eller deltagande i en mässa.

- Företagsstöden är väldigt viktiga och kan göra en stor skillnad, framför allt för mindre företag, säger Anna-Lena Cederström, regional utvecklingsdirektör, Region Blekinge. Blekinges företag är avgörande för länets utveckling och tillväxt och genom att stötta enskilda företag kan de växa, vilket är positivt för hela Blekinge.

Ansvaret för de regionala företagsstöden har tidigare legat på Länsstyrelsen Blekinge, men i samband med regionbildningen vid årsskiftet tog Region Blekinge över ansvaret.

Mer information om de regionala företagsstöden finns på regionblekinge.se