En röd bild med 1177 Vårdguidens och Region Blekinges vita logotyper i förgrunden

Nytt utseende på 1177.se

1177.se har fått ett nytt utseende men innehållet är detsamma. Sajten har fått en mer användarvänlig navigationsstruktur, och är nu bättre anpassad till mobiler. Det nya utseendet ska göra det lättare att hitta det man söker.

Innehållet på 1177.se är kvalitetssäkrat och faktagranskat av en redaktion som består av läkare, sjuksköterskor och andra experter från hälso- och sjukvården. På 1177.se kan man läsa om sjukdomar, behandlingar, regler och rättigheter. På sajten finns också kontaktuppgifter till alla Sveriges vårdmottagningar, och här kan man logga in och till exempel förnya recept och läsa sin journal.

Innehållet kommer i stort sett vara samma som tidigare, både nationellt och regionalt, men med en ny design på en ny webbplattform. 1177.se kommer att vara bättre anpassad till användning i mobiltelefon och har byggts om för att uppfylla nya krav på tillgänglighet för olika funktionsnedsättningar.

Just nu pågår arbetet med att se över innehållet och vissa funktioner är ännu inte på plats. Under den närmaste tiden ska detta ses över och åtgärdas.