Region Blekinges logga

Avtal tecknat för nytt vårdinformationsstöd

Region Blekinge har tillsammans med Region Västernorrland, Region Västerbotten, Region Örebro län och Region Sörmland tecknat avtal om ett nytt vårdinformationsstöd.

- Vi är väldigt glada för att vi äntligen har tecknat avtal med vår leverantör Cambio. Nu går Region Blekinge in i nästa fas där vi tillsammans med övriga fyra regioner och leverantören ska arbeta fram det nya vårdinformationsstödet. Det nya stödet ska bidra till trygg och säker vård för våra patienter, säger Per Johansson, digitaliseringsdirektör i Region Blekinge.

Det nya vårdinformationsstödet är en helhetslösning

Det nya vårdinformationsstödet omfattar grundläggande stöd för vårddokumentation, vårdadministration och läkemedel, men även stöd för operationsplanering, anestesi/intensivvård, obstetrik, cytostatika samt drifttjänst, support och underhåll.