Region Blekinges logotyp med bild på en ambulans

Stor övning i Lyckeby!

Tisdagen den 12 november och torsdagen den 14 november samövar Räddningstjänsten östra Blekinge, Polismyndigheten, Karlskrona kommun och Region Blekinge i Lyckebyområdet.

Övningen pågår klockan 09.00 – 16.00 under både tisdagen och torsdagen. Du kan då se fler polisbilar, ambulanser och brandbilar än vanligt i området.

Övningen förväntas inte störa framkomligheten för allmänheten, däremot kan vissa delar av Lyckebyområdet spärras av för utryckningsfordon precis under övningen. Skyltar med information kommer att sättas upp på aktuella platser dagen innan.

Om du har frågor kring övningen kan du kontakta Ulf Lindberg som är biträdande avdelningschef på ambulanssjukvård öst, ulf.lindberg@regionblekinge.se