Region Blekinges logotyp med bild på Region Blekinges flaggor

Tio miljoner kronor ska kickstarta Blekinge

Nu kan företagare i Blekinge söka pengar för att bättre möta effekterna av coronapandemin. Det handlar om affärsutvecklingscheckar som bland annat kan användas för digitalisering och grön omställning.

Affärsutvecklingscheckarna är en av EU:s satsningar för att företag bättre ska kunna möta effekterna av coronapandemin. De kan sökas av små och medelstora företag och ska användas för digitalisering, internationalisering och grön omställning.

- Det är positivt att vi får möjligheten att stötta företagen som en del av återstarten av Blekinge efter pandemin. Det är också jätteroligt att vi lyckats knyta EU-medel till Blekinge, säger Anna-Lena Cederström, regional utvecklingsdirektör på Region Blekinge.

Stödet syftar till att stärka förutsättningarna för utveckling, konkurrenskraft och hållbar tillväxt. Insatserna ska vara framåtblickande och möjliggöra företagens förmåga att ställa om och komma starkare ur pandemin genom att satsa på utveckling, förnyelse, innovation och utvecklade affärsmodeller.

Du kan söka stödet redan nu. Mer information finns på regionblekinge.se.