Region Blekinges logotyp med bild på Region Blekinges flaggor

Region Blekinge börjar skicka post till digitala brevlådor

Om du har en digital brevlåda kan du nu få dina kallelser, fakturor och brev från Region Blekinge skickade direkt till din telefon eller dator.
- Vi är glada över att kunna erbjuda denna möjlighet till våra invånare, säger Birgitta Friberg, hälso- och sjukvårdschef i Region Blekinge.

Med en digital brevlåda får du dina brev snabbare och kan kontrollera brevlådan oavsett var du befinner dig. Har du ingen digital brevlåda får du information som vanligt med posten. Detsamma gäller om du väljer att inte få din post från Region Blekinge i din digitala brevlåda.

Region Blekinge arbetar löpande med att göra det möjligt för verksamheter att skicka post digitalt. Nya verksamheter ansluter allteftersom. För Region Blekinge är det nya sättet att skicka ut post en del av satsningen på att bli effektivare genom digitala lösningar.

- Medarbetarna i hälso- och sjukvården och folktandvården kan nu minska den tid de lägger på att hantera post på papper. Det ger mer tid till vård och hälsofrämjande arbete. Dessutom minskar vi vår miljöpåverkan, poängterar Birgitta Friberg.

Kom ihåg att hålla koll på din digitala brevlåda!

Du har alltid ett eget ansvar att öppna och ta del av den post som skickats till dig, oavsett om den är digital eller skickas på papper.

Frågor och svar om post och digitala brevlådor Länk till annan webbplats.