Region Blekinges logotyp med bild på Region Blekinges flaggor

Kjell Ivarsson slutar som hälso- och sjukvårdsdirektör

Den 31 december slutar Kjell Ivarsson som hälso- och sjukvårdsdirektör i Region Blekinge. Han går då vidare till en tjänst som nationell cancersamordnare på Sveriges kommuner och regioner, SKR.

Kjell Ivarsson tillträdde som hälso- och sjukvårdsdirektör för Region Blekinge i september 2020.

- Jag har haft förmånen att få arbeta med otroligt duktiga medarbetare som jag känner största förtroende för. Det har varit en mycket givande tid här i Blekinge och jag har trivts väldigt bra, säger Kjell Ivarsson.

För en tid sedan fick han ett erbjudande han inte kunde tacka nej till. Den 1 januari 2023 tillträder han tjänsten som nationell cancersamordnare på Sveriges kommuner och regioner, SKR, ett uppdrag som ligger honom extra varmt om hjärtat.

- Stora delar av min kliniska verksamhet och min forskning har jag ägnat åt cancervård. Det här är en fantastisk chans, cirkeln sluts så att säga, säger Kjell Ivarsson.

Han slutar på Region Blekinge den 31 december och nu startar arbetet med att rekrytera en efterträdare.

- Jag beklagar givetvis att Kjell slutar, men jag vill samtidigt önska honom lycka till med sitt nya uppdrag. Det är en mycket viktig post att leda utvecklingen av hälso- och sjukvården i Blekinge och nu ligger fokus på rekryteringen, säger regiondirektör Peter Lilja.