Region Blekinges logotyp med bild på Region Blekinges flaggor

Ny politisk ledning i Region Blekinge

Region Blekinges nya politiska organisation är nu vald. Valen gjordes i samband med regionfullmäktiges sammanträde, idag onsdagen den 26 oktober. Den nya politiska ledningen består av Socialdemokraterna, Centerpartiet och Kristdemokraterna.

För första gången, sedan valet den 11 september träffades idag den nya politiska organisationen. Det skedde i samband med regionfullmäktige.

Till ordförande i regionfullmäktige utsågs Jan-Anders Palmqvist (S), förste vice ordförande Tamam Abou Hamidan (S) och andre vice ordförande Nicolas Westrup (SD).

Ny ordförande för regionstyrelsen blir Christina Mattisson (S), förste vice ordförande Kevin Ny (C) och andre vice ordförande Robert Lindén (SD).

Kontaktuppgifter till politiker

Under de närmaste dagarna kommer all kontaktinformation till de folkvalda politikerna att uppdateras på Region Blekinges webbsida om politik och demokrati.