Region Blekinges logotyp med bild på Region Blekinges flaggor

Ledamöter till politiska råd valda

De politiker som ska sitta i regionens funktionsstödsråd, pensionärsråd och ungdomsråd har i dag valts av regionstyrelsen.

Inom kort kommer kontaktinformationen till politikerna att uppdateras på Region Blekinges webbplats Länk till annan webbplats..​

Nivån för sommarpaket höjs

Region Blekinges planering för att klara bemanningen nästa sommar pågår. Regionstyrelsen har återigen fattat beslut om att tillämpa det så kallade sommarpaketet. Paketet innebär att medarbetare kan få ersättning för att de frivilligt skjuter upp delar av eller hela sommarsemestern till en annan tidpunkt än juni, juli och augusti. Till sommaren 2023 höjs nivån på ersättningen jämfört med årets sommarpaket. Liksom tidigare år gäller att sommarpaket ska tillämpas först om bemanningen inte kan lösas på annat sätt.

Ärenden som beslutas slutgiltigt av regionfullmäktige

​Regionstyrelsen har I dag även behandlat ärenden som ska beslutas slutgiltigt av regionfullmäktige den 20 december. Det gäller bland annat:

• ​regionplan med budget
  • investeringsplan för 2023-2027.

Protokoll och beslutsunderlag

Här kan du läsa protokoll och beslutsunderlag från politiska sammanträden i Region Blekinge Länk till annan webbplats.​​​​​​.​​​​​