Vårdpersonal tittar på en skärm

Nu lanseras 1177 för vårdpersonal

1177 är ett av landets mest kända varumärken och tjänsterna används av flera miljoner invånare varje månad. Nu kompletteras 1177.se med en egen del som vänder sig till vårdpersonal.

Under flera års tid har landets regioner arbetat med att ta fram nationella riktlinjer och kunskapsstöd för vårdpersonal. Det har tidigare hanterats på regional nivå, vilket har inneburit många olika lokala rutiner. En nationell samordning av rutiner och riktlinjer är något som är efterfrågat av många. Inte minst så kan det administrativa arbetet med att ta fram egna rutiner på lokal nivå minska.

– Målet är att underlätta för medarbetare inom vård och omsorg, säger Gunilla Månsson, samordnare för kunskapsstyrning i Region Blekinge. Även om tjänsten inte är heltäckande vid lanseringen så fortsätter arbetet så att fler kunskapsstöd och tjänster ska bli tillgängliga för medarbetarna på ett och samma ställe.

Länk till 1177 för vårdpersonal Länk till annan webbplats.