Region Blekinge presenterar ny satsning som ska ge fler utländska investeringar till Blekinge

Region Blekinge och Blekinges kommuner samlas för att få fler internationella investeringar till regionen. Media bjuds in till en pressträff för att ta del av arbetet.

Arbetet fokuserar på att lokalisera och attrahera internationella investeringar samt att undersöka investeringsmöjligheter i Blekinge.

Vid pressinformationen berättar vi mer om arbetet, visar en ny internationell webbplats om Blekinge som bland annat innehåller intervjuer med företagsledare från Blekinges näringsliv som berättar om fördelarna de upplever med att driva företag i Blekinge. Vi presenterar i också vår nye investeringsrådgivare som har till uppgift att sälja Blekinge som en bra plats att investera i.

Vid pressträffen deltar företrädare från Region Blekinge, näringslivet, kluster och science parks samt näringslivschefer från Blekinges kommuner.

Dag och tid: Måndag 11 mars, 2019, kl 09:00

Plats: Open Arena, Campus Gräsvik 2, Minervavägen 4, Karlskrona

Välkomna!

En karta över Blekinge med en person som sitter till höger på kartan.