Europaforum 2019 – hur ser framtidens Europa ut och vilken betydelse har EU för Blekinge, Småland och Halland?

Media bjuds in till pressträff under Europaforum 2019 som i år hålls i Karlskrona. Forumet en arena för att lyfta Europafrågorna i våra regioner samt att diskutera EU:s betydelse regionalt. Över 100 personer deltar och evenemanget arrangeras inom ramen för Småland, Blekinge och Hallands gemensamma Brysselarbete.

Media är välkomna att träffa Anna-Lena Cederström, regional utvecklingsdirektör, Region Blekinge, Sven Kastö, chef för Småland, Blekinge och Hallands Brysselkontor samt Katarina Areskoug Mascarenhas, chef för den svenska representationen i EU-kommissionen. Katarina Areskoug Mascarenhas är en av huvudtalarna och kommer under dagen prata om framtidens Europa, vilka förändringar EU står inför och vad det betyder för Sverige.

Europaforum samlar tjänstepersoner, politiker, representanter från näringslivet och studenter för att diskutera det europeiska samarbetet och för att dela erfarenheter, utbyta kunskaper och knyta kontakter. Temat för årets konferens är Framtidens Europa.

Tid för pressträff: 16 maj, kl 12:30, evenemanget pågår 10:00-16:00

Plats: Salongen på Rydows (Tidigare Karlskrona konsthall), Borgmästaregatan 17, Karlskrona.

Program – Europaforum 2019 Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.