Blekinges nya författare presenterar sin bok Skrivsommar 2019

Under sommaren 2019 sommarjobbade tio ungdomar med att skriva. Texterna sattes ihop till en bok med namnet Skrivsommar 2019.

Ungdomarna skrev under handledning av bland annat författaren Felicia Stenroth, kulturjournalisten Camilla Carnmo samt Harry Martinson-forskaren Elliott Brandsma från Texas, USA. I boken finns både dikter, romanutdrag och sketcher, allt skrivet ur gymnasieungdomars perspektiv.

Media bjuds in till presentationen av boken Skrivsommar 2019. På träffen kommer det finnas möjlighet att prata direkt med de ungdomar som bidragit med texter till boken samt med projektledare och handledare.

Plats: Ellens café i Ronneby

Tid: 19 oktober kl 12.00

Skrivsommar 2019 är ett samarbete mellan Biblioteksutveckling Blekinge Kronoberg, Region Blekinge och Olofströms kommun.