Bild av inbjudan till kulturarvsforum

Pressträff om Kulturarvsforum 2020 och årets kulturarvspristagare

Kulturarv Blekinge bjuder in till pressträff torsdagen den 19 november för att presentera årets kulturarvspristagare för framstående insatser inom kulturarvsområdet.

Kulturarvspriset 2020 kommer att delas ut vid årets Kulturarvsforum den 26 november som i år sänds live via Facebook @kulturarviblekinge.

Årets tema är "Hållbarhet i kulturarvet" och föreläsare är Klas Grinell som är docent i idéhistoria och föreståndare på Centrum för Europaforskning.

Tre residencekonsthantverkare har även utforskat och utvecklat jul- och festträd och kommer att presentera sig och sitt arbete under forumet.

Pressträff

Tid: torsdag 19 november klockan 10

Plats: Asplunds tingshus, Tinghusgatan 4 i Sölvesborg

Medverkande:

• Per Lundin, Blekingearkivet
  • Sigrid Oldenburg, Region Blekinge
  • Årets kulturarvspristagare

Kulturarv i Blekinge är Blekingearkivet, Blekinge museum, Regional biblioteksutveckling och Slöjd i Blekinge i samverkan.