Region Blekinge återupptar regelbundna pressträffar till följd av covid-19

Region Blekinge bjuder nu åter in till regelbundna pressträffar till följd av covid-19. Pressträffarna kommer liksom tidigare att äga rum i regionsalen på Wämö center, vid sjukhusområdet i Karlskrona. De kommer även fortsättningsvis att sändas på webben via regionblekinge.se.

Vid pressträffarna kommer ett antal nyckelpersoner ur krisledningen i Region Blekinge att delta, bland annat smittskyddsläkaren Bengt Wittesjö.

Pressträffarna är en möjlighet för journalister att få tillgång till personer i Region Blekinge, som i ett läge av höjd beredskap inte alltid kan vara lika tillgängliga för journalister som i ett normalläge. Pressträffarna är också det tillfälle då Region Blekinge ger samlad information om det aktuella läget kring coronapandemin i Blekinge, och dess påverkan på samhället och Region Blekinges verksamheter. Vid behov kommer även extra pressträffar arrangeras.

Under senhösten och vintern 2020/2021 äger pressträffarna rum på följande tider:

• fredagen den 20 november, klockan 10.30
  • fredagen den 27 november, klockan 10.30
  • torsdagen den 3 december, klockan 13.30
  • torsdagen den 10 december, klockan 13.30
  • fredagen den 18 december, klockan 10.30.

Därefter juluppehåll, följt av:

• torsdagen den 7 januari, klockan 13.30
  • vecka 2: uppehåll på grund av semestrar
  • vecka 3 och 4: regionsalen renoveras, återkommer med besked om tid och plats
  • torsdagen den 28 januari, klockan 13.30
  • fredagen den 5 februari, klockan 10.30
  • torsdagen den 11 februari, klockan 13.30
  • torsdagen den 18 februari, klockan 13.30
  • torsdagen den 25 februari, klockan 13.30.