Pressinbjudan: Nu är alla Region Blekinges vårdcentraler anslutna till appen Din vård Region Blekinge

Införandet har gått snabbare än planerat. Från och med i morgon, den 1 mars, är alla Region Blekinges vårdcentraler anslutna till appen Din vård Region Blekinge.

Vid en pressträff i anslutning till Samaritens vårdcentral, som haft appen sedan den 1 december, berättar regionen mer om appen och dess betydelse för utvecklingen av den nära vården i Blekinge. Medverkar gör hälso- och sjukvårdsnämndens ordförande Anders Lund (M), hälso- och sjukvårdschefen Annika Mellquist, och en företrädare för Samaritens vårdcentral.

Tid: tisdagen den 1 mars klockan 10.00.

Plats: konferensrummet Servitören, i anslutning till sjukhusrestaurangen vid Blekingesjukhuset i Karlshamn.