Region Blekinge delar ut stipendier till unga entreprenörer i Blekinge

Tisdagen den 14 juni delas stipendier ut till tre gymnasieelever i Blekinge som under året gjort en resa som unga entreprenörer, visat på ledarskap och som vill utvecklas som entreprenörer och framtida ledare.

Stipendiet har ett värde av 15 000 kronor och ger möjlighet att delta vid Emax den 19-23 juni 2022 vid Chalmers i Göteborg, en av norra Europas främsta entreprenörskapsutbildningar för ungdomar.

I samband med utdelningen av stipendierna är massmedierna välkomna att närvara.

Tid: tisdagen den 14 juni klockan 15.00.

Plats: Region Blekinge, regional utveckling, Ronnebygatan 22, Karlskrona, plan 4.

Medverkande, förutom gymnasieeleverna: Catharina Rosenquist, näringslivsstrateg på Region Blekinge, som delar ut stipendierna, personal från kommunernas näringslivskontor och Almi Blekinge, Johanna Österling från Emax (via länk).