Pressinbjudan

Region Blekinges logotyp med bild på Region Blekinges flaggor

Pressinbjudan: Hälso- och sjukvården i Blekinge får utmärkelser av Bröstcancerföreningen

Bröstcancerföreningen i Blekinge delar i morgon ut två utmärkelser som ett särskilt erkännande till en verksamhet och en specifik anställd inom hälso- och sjukvården i Region Blekinge.

Utdelningen av utmärkelserna sker i regionsalen i Wämö center på sjukhusområdet i Karlskrona.

Tid: Onsdagen den 8 februari klockan 15.30.

Massmedierna är välkomna att fotografera eller filma under utdelningen, som beräknas ta 30 till 45 minuter med motiveringar och tal. Därefter är massmedierna välkomna att göra egna intervjuer. Förutom pristagarna närvarar Maria Arvidsson Karlsson, tillförordnad hälso- och sjukvårdschef, och Ewa-Stina Johansson, ordförande för Bröstcancerföreningen i Blekinge.