Pressinbjudan

Region Blekinges logotyp med bild på Region Blekinges flaggor

Blågula Bilen hämtar material till Ukraina vid Blekingesjukhuset

Tisdagen den 25 april kommer Blågula Bilen till Blekingesjukhuset i Karlskrona för att hämta material till Ukraina.

Bakgrunden är regionstyrelsens beslut i förra veckan om att Region Blekinge ska skänka en mängd material, bland annat patientsängar och utrustning för vårdpersonal till det krigsdrabbade landet.

Delar av det material som finns på listan nedan kommer på tisdagen att hämtas vid godsmottagningen på sjukhusområdet av Blågula Bilen, en frivilligorganisation som kör förnödenheter och utrustning till organisationer i Ukraina. Massmedierna är välkomna att närvara vid lastningen av materialet mellan 14.00 och 14.30.

Tid: tisdagen den 25 april, klockan 14.00.

Plats: godsmottagningen, Blekingesjukhuset i Karlskrona (infart från Lasarettsvägen).

Ur listan på material som Region Blekinge skänker till Ukraina:

• andningsskydd
  • blodtrycksmätare