Pressinbjudan

Närbild på konstverk Dance av Haldar Mahdi. Lera i olika färger lagt i spiraler.

Kulturpolitiskt toppmöte 15 maj

Den 15 maj pågår ett kulturpolitiskt toppmöte i Lokstallarna i Karlshamn. Initiativtagare till mötet är kommunernas och regionernas kulturchefer, och med på mötet finns representanter från både statlig, regional och kommunal nivå.

Klockan 14.50 sker ett dialogsamtal på scen med kommunernas och regionens styrelseordförande (i något fall en ersättare för denne). Under samtalet kommer panelen att reflektera över dagen som varit, samverkan mellan stat, region och kommun, och frågan om hur kultur kan bli en strategisk fråga för hela kommunen. Samtalet leds av en moderator.

Media är välkomna till dialogsamtalet och det kommer att finnas möjlighet att ställa frågor kring samtalet i slutet.

Tid: 15 maj kl. 14.50

Plats: Lokstallarna i Karlshamn