Landstinget upphandlar materialdepå

Nu inleds upphandlingen av en ny materialdepå till landstinget. Upphandlingen annonseras enligt Lagen om offentlig upphandling och kommer att innefatta en nyckelfärdig lokal som motsvarar Landstinget Blekinges behov.

Det var den 28 maj i år som landstingsstyrelsen tog beslut om att upphandla en materialdepå. Landstinget behöver lagerhålla förbrukningsartiklar till den egna sjukvården, men också till Region Kronobergs verksamhet och i viss mån till Blekinges fem kommuner. Utbudet av sjukvårdsmaterial har ökat kraftigt genom åren och den nuvarande materialdepån på sjukhusområdet i Karlskrona har blivit för liten. Då marken inom sjukhusområdet i första hand behövs till framtidens nya vårdbyggnader vill landstinget nu upphandla en lämplig lokal utanför sjukhusområdet.

Region Blekinge