Skrivsommar

Boksläpp av Skrivsommar 2021

Pressinbjudan lördag 20 november 13.00

Lördagen den 20 november är det dags för Skrivsommars antologi 2021 att släppas. Tolv ungdomar från hela Blekinge har skrivit texter som, tillsammans med förläggare Maria Bielke von Sydow nu blivit en bok.

– Tillsammans har vi valt papper, typsnitt, bilder och gjort grafisk formgivning. Det är fantastiskt att få vara med i deras arbetsprocess, från att de ser sina texter i olika format till att det slutligen blir en bok, säger förläggare Maria Bielke von Sydow.

Det är tredje året i rad som Region Blekinge i samarbete med Olofströms kommun erbjuder feriepraktik för ungdomar i hela Blekinge med författardrömmar. Pia Redin är ansvarig för Skrivsommar 2021.
– Vi går vidare i Harry Martinsons fotspår, säger Pia, projektledare på Biblioteksutveckling Blekinge Kronoberg, Region Blekinge.

Välkommen lördagen den 20 november till Ellens bokkafé i Ronneby kl 13 på boksläpp.
Träffa ungdomarna och ta del av deras texter.