Ansök om AT i Blekinge

Region Blekinge erbjuder, med tillträde hösten 2024, fjorton AT-block.

I erbjudandet ingår:

• 19 månaders block + möjlighet till tre veckors valfri placering
  • lönen justeras efter 12 respektive 18 månader
  • två veckors gemensamt utbildningsprogram (vecka 36 och 37 2024)
  • utbildning fyra timmar per vecka
  • studierektorer
  • möjlighet att delta i AT-stämman, samt annan extern utbildning.

AT- blocken har tillträde enligt nedan:

• fem block med start vecka 36
  • fyra block med preliminär start vecka 42
  • fem block med preliminär start vecka 49.

Formella krav

• läkarexamen före tillträde enligt Socialstyrelsens bestämelser eller beslut från Socialstyrelsen om AT
  • språkkunskaper motsvarande C1
  • vid krav på författningskurs från socialstyrelsen ska denna vara godkänd vid tillträde.

Övriga meriter

• tidigare yrkeserfarenhet
  • lokal förankring
  • forskning
  • andra relevanta utbildningar.

Ansökan

Skicka ditt CV och personliga brev med angivna referenser till oss senast den 6 mars klockan 16.00 via e-post till at-ansokan@regionblekinge.se. Skriv ”AT hösten 2024” i ämnesraden.

Ange referensnummer i din ansökan enligt nedan. Om du väljer att ansöka till båda blocken ska en tydlig prioritering göras mellan referensnumrerna.

Ref nr1; AT block Sjukhusplacering Karlskrona/Karlshamn + psykiatri/primärvårdsplacering östra Blekinge (psykiatrin kan vara insprängd mellan sjukhusplaceringarna).

Ref nr2; AT block Sjukhusplacering Karlskrona/Karlshamn + psykiatri/primärvårdsplacering västra Blekinge (psykiatri och primärvård ligger i följd ”efter” sjukhusåret).

Vi planerar att ha intervjuer med urval av de sökande måndag – onsdag 11-13 mars 2024.

Inför anställning

Arbetsgivaren kan komma att begära utdrag ur polisens misstanke och belastningsregister på de som kommer att erbjudas AT.