En person tittar på skärmen på sin laptop där ett digitalt möte pågår.

Support och kontakt

Har du frågor om ansökan, inloggning eller annat som rör Tandhälsoportalen? Kontakta folktandvårdens support så hjälper vi dig.


Innan du kontaktar vår support

Vi har samlat några av de vanligaste frågorna och svaren som rör Tandhälsoportalen. Titta gärna här innan du kontaktar vår support. Hitta svaren på de vanligaste frågorna här


Så här kontaktar du oss

För folktandvårdens medarbetare:

Serviceportalen
Du som jobbar inom folktandvården ska i första hand alltid kontakta oss genom att lägga ett ärende i Region Blekinges serviceportal. Du hittar serviceportalen via intranätet.

För privat vårdgivare eller kommun:

E-post

  1. För att kunna ger dig snabbare hjälp ber vi dig att fylla i ett kort frågeformulär. Spara ner, fyll i och bifoga formuläret tillsammans med ditt ärende i ett mail till folktandvardenssupport@regionblekinge.se. Fyll i formuläret här Pdf, 63.8 kB, öppnas i nytt fönster.
  2. Mail med personuppgifter
    Innehåller ditt ärende personuppgifter? Då behöver du skicka ett krypterat mail till folktandvardenssupport@regionblekinge.se (Så här gör du - manual) Pdf, 472.4 kB, öppnas i nytt fönster.
    Skicka krypterat mail här - till Cryptshare Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
  3. Mail utan personuppgifter
    Innehåller ditt ärende inte personuppgifter? Då kan du kontakta oss via ett vanligt mail till
    folktandvardenssupport@regionblekinge.se


Öppettider folktandvårdens support:

  • Måndag - torsdag 7:30-16
  • Fredag 7:30 - 12:15

 

Frågor om förhandsbedömning?

Har du frågor om förhandsbedömning och hur du registrerar en förhandsbedömning i Tandhälsoportalen? Kontakta Region Blekinges bedömningstandläkare på enheten.tandvard@regionblekinge.se

 

 

Hittade du informationen du sökte?