Bild på bärbar dator med Region Blekinges vision "För att livet är viktigt" på skärmen

Inloggning med BankID i Tandhälsoportalen pausas

Mellan den 1-14 maj kommer du inte kunna logga in i Tandhälsoportalen med BankID. Anledningen är en ny version av BankID.

Du som använder BankID vid inloggning i Tandhälsoportalen, behöver därför använda en tillfällig rutin under den 1-14 maj. Det enklaste sättet är att samla patientens uppgifter i en Excelfil.

Tillfällig rutin med Excel

• Skapa en Excelfil för uppgifterna. Eftersom filen innehåller personuppgifter ska den sparas på en skyddad plats.
  • Ange personnummer, datum, behandling och annan information som ska vara med i rapporteringen till Tandhälsoportalen.
  • När inloggning med BankID fungerar igen lägger du in uppgifterna från Excel i Tandhälsoportalen.

Den tillfälliga rutinen gäller enbart inloggning med BankID. Inloggning med SITHS-kort fungerar som vanligt.

Hantering av e-frikort

Du som använder BankID får under perioden den 1-14 maj hjälp av Folktandvårdens support att hantera e-frikortstjänsten.

Kontakta oss för att lägga in patientavgifterna: Support och kontakt - Region Blekinge Länk till annan webbplats.

Har du frågor?

Har du frågor om den tillfälliga rutinen? Kontakta folktandvårdens support.

Enheten för tandvårdsstyrning
Region Blekinge