Aktuellt om uppdrag psykisk hälsa

Bild på två händer mot orange bakgrund, som håller i ett rött hjärta av plast.

Utställning för ungas psykiska hälsa

Som avslutning på ett demokratilabb om ungas psykiska hälsa pågår en utställning i Karlskronas kommunhus.

Under våren har Mission: psykisk hälsa i skolan bjudit in unga och engagerade vuxna från hela Blekinge till ett demokratilabb. Labbet har syftat till att stärka ungas röst i arbetet för bättre psykisk hälsa i och utanför skolan.

Som avslutning på arbetet har bland annat en utställning anordnats i Karlskronas kommunhus där ungdomar som deltagit i demokratilabbet fått hänga upp affischer med budskap om vad de själva vill ha för att må bättre.

Utställningen är öppen för allmänheten och pågår till och med den 31 maj.

I anslutning till utställningen har Sveriges Radio gjort ett radioreportage där ungdomar som deltagit i projektet intervjuas.

Klicka här för att komma till radioreportaget. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.